söndag 5 augusti 2012

En dag- ett liv...eller en livgivande dag.

Skrev en lång fundering i går som jag inte publicerade, ville finslipa och skriva lite till. Men nu vet jag inte var jag kan hitta den, lika bra det kanske.
Igår hade vi semester på riktigt. Underbart väder, kaffekorg och badkläder och bensin till en fantastisk tur nere på Österlen. Efter 28 år i Skåne fascineras jag fortfarande av sträckan Simrishamn- Hammars backar. Är detta Sverige? Hänger det ihop med den norrländska skogarna, fjällvidderna, Bohusläns skärgård, Höga Kusten och Värmlands glittrande sjölandskap? Sverige är fantastiskt! En timme med bil så är man där! Vi vandrade runt i smått pittoreska Simrishamn, köpte kryddor att göra Havängslikör av, och svängde sen söderut mot Skillinge för att bada vid Sandhammarens fyr.
Tänk att en sån liten tur kan ge en sån kick, att jag nu bara vill kasta mitt inlägg jag skrev igår, som var lite pessimistiskt och trist.

1 kommentar:

  1. Det finns mycket i det skånska landskapet som ger glädje och energi, t.o.m. i november med dimma och regn. Man blir som mest melankolisk, sen vänder det...

    SvaraRadera